Středový motor BBS-01 350W

Dnes jsme měli poprvé možnost testovat středový motor BAFANG BBS-01 o výkonu 350W. Jedná se o revoluční novinku v přestavbách kol na elektropohon. Středový motor 350W přináší optimální rozložení hmotnosti a zároveň možnost využití převodů kola pro motor. Díky tomu lze podřadit na lehký převod a motor vám do kopce pomůže mnohem větší silou. Kit se montuje na místo původního středu. Součástí je nový "jednotalíř" s volnoběžkou a nové kliky. Motor má v sobě integrovanou řídící elektroniku s PAS senzorem a napojí se na něj už pouze jednoduše akumulátor a skrze vodotěsné konektory ovladače na řidítkách (akcelerátor, brzdové páčky s odpojovači a velký displej s ovládacími tlačítky). Motor je schopen vyvinout rychlost 30 km/h na 26" pláštích a na 28"(700C) bude rychlost ještě vyšší při 36V. Motor je velmi tichý a lehký, něco podobného jako BOSCH, ale za třetinovou cenu. Motor obsahuje display C963, u kterého je možné navolit až 9 stupňů dopomoci příšlapu!, případně se můžete vozit jako na motorce, protože obsahuje plynovou rukojeť. 

Výhody oproti motoru vpleteném v kole:
- rozložení hmotnosti = lepší jízdní vlastnosti
- snadná montáž
- využití přehazovačky pro motor, tedy možno volit rychlostně pomalý převod do síly a obráceně
- díky využití přehazovačky efektivnější chod a delší dojezd
- odpadá problém s obtížnější výměnou pláště u kola
- tišší chod
- univerzální, lze použít prakticky na každém kole se standardním středem

Nevýhody oproti motoru vpletenému v kole:
- nižší počet převodů kola (vepředu "pouze" jednotalíř)
- vyšší cena

Technické parametry:
Motor: BLDC 350W/36V
Kroutící moment max.: 80nm (podle převodu kola)
Max. otáčky: 83rpm
Max. hluk: 55dB
Řídící jednotka: integrovaná s max. proudem 18A a vypínacím napětím 30,5V
PAS snímání (pedálový senzor): integrovaný
Displej C963
Funkce displeje: aktuální rychlost, najete km, volba režimu PAS, hodiny, nastavení, podsvícení zap./vyp.
Přední talíř: 46 zubů
Ovladače: akcelerační páčka, brzdové páčky s odpojovači (propojeno přes vodotěsné konektory)
Příslušenství: propojovací kabeláž, senzor rychloměru + magnet, kryt talíře, držák motoru
Hmotnost: 3,7Kg včetně talíře s ozubeným kolem